Drivet Nacka-team tar över i Saltsjöbaden

Saltsjöbaden förknippas ofta med den humoristiska tv-serien Solsidan. Här finns gott om stora, vackra och anrika hus i natursköna omgivningar nära vattnet. SkandiaMäklarna har varit verksamma i ”Saltis” sedan 1989 och har idag ett väl inarbetat varumärke och gott rykte. För drygt en månad sedan togs det lokala kontoret över av nygamla franchisetagare.

Det var den 22 mars som Carina Norrbom och Caroline Hazelius tog över kontoret i Saltis, som Saltsjöbaden ofta kallas i folkmun. De driver sedan några år tillbaka också Nacka-kontoret i samma kommun, där teamet består av totalt sex stycken drivna och väl sammansvetsade mäklare, Carina och Caroline inräknade.

Ett dedikerat team ska bli två
Nu i början är det hela Nacka-teamet som tillsammans sköter båda kontoren. Men efter sommaren ska det bli ett mer lokalt team med huvudfokus på Saltsjöbaden, berättar Carina:


- Saltis är ett unikt område med sin egen stil och historia. Här finns en tydlig kundgrupp och en stark lokal företagaranda, som vi vill vara en naturlig del av. För att kunna ta marknadsandelar behöver vi ha ett dedikerat team på plats. Samtidigt får vi stora synergieffekter av att vi jobbar i hela Nacka, inte minst tack vare vårt starka och breda spekulantregister.

Carina har en lång karriär på SkandiaMäklarna bakom sig. Hon jobbade först som mäklare i Älvsjö och därefter i Liljeholmen, där hon lärde känna Caroline Hazelius. Efter barnledighet och en kort sejour på SBC tog Carina, tillsammans med Caroline, över franchisen för Nacka-kontoret 2016. Och nu utökar de alltså med Saltis.

Anrik villastad med höga krav
Saltsjöbadens villastad började byggas i slutet av 1800-talet av två dåtida Stockholmskändisar, K.A. Wallenberg och Ernest Thiel. Den mest kända byggnaden är Grand Hotel Saltsjöbaden, som invigdes 1893 av kung Oscar II och där det så kallade Saltsjöbadsavtalet skrevs under 1938 av arbetsmarknadens parter.

I likhet med Djursholm, en annan exklusiv villastad med rötter i 1800-talet, har Saltsjöbaden behållit sin harmoniska villastadskänsla och bostäderna här betingar höga priser även med Stockholmsmått mätt. Efterfrågan är stor och utbudet oftast mycket begränsat, så det är en ganska utmanande marknad, enligt Carina:

- Den här typen av exklusiva områden är ofta sina egna marknader i högre grad än andra. Det ställer stora krav på närvaro, lokalkännedom och ett gott rykte. Givetvis är det en utmaning för oss, men vi känner oss extremt motiverade att både arbeta och öka vår marknadsandel i Saltis. Vi känner att vi har rätt inställning, kompetens och – inte minst – de rätta medarbetarna för att lyckas.

Välkommen hem!

Här hittar du SkandiaMäklarnas senaste nyheter.

Nyheter »
Pressmeddelanden »