2015-10-21

SkandiaMäklarna uppe i 635 000 kr till Rosa Bandet

SkandiaMäklarnas 85 mäklarkontor är delaktiga i Cancerfondens Rosa Bandet-insamling och skänker 1 000 kronor per såld bostad under oktober. Målsättningen på en miljon kronor ser ut att uppnås, kedjan har hittills samlat in 635 000 kronor.

SkandiaMäklarna stödjer insamlingen genom olika lokala aktiviteter som färgar bostadsmarknaden rosa i oktober. För varje lägenhet eller villa som säljs via något av mäklarföretagets 85 kontor går 1 000 kronor oavkortat till cancerforskningen. Bland de lokala kontoren utmärker sig Linköping (50 000 kr), Nyköping (43 000 kr) och Jönköping (28 000 kr).

– En av tre personer får cancer någon gång i livet. Men alla drabbas – direkt eller indirekt av den här sjukdomen. Det är därför självklart för oss att vara med och stötta forskningen och engagera oss i kampen mot cancer. Vårt strå till stacken blir via bostadsförsäljningen där vi siktar på att skänka en miljon, det är något vi tror att även våra kunder uppskattar, säger Fredrik Helmstrand, VD för SkandiaMäklarna.

Fredrik Helmstrand, VD SkandiaMäklarna 073-367 99 00,
e-post: fredrik.helmstrand [at] skandiamaklarna.se

SkandiaMäklarna är en av Sveriges största fastighetsmäklarkedjor med cirka 500 medarbetare på 85 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kvalité inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende. Läs mer på www.skandiamaklarna.se