2013-04-29

SkandiaMäklarna startar bostadsannonsering på Blocket

SkandiaMäklarna har ingått ett nytt samarbete med Blocket Bostad som innebär att SkandiaMäklarnas kunder nu får möjlighet till gratis exponering på sajten. Detta innebär en möjlig bostadsannonsering mot cirka 4 miljoner unika besökare i veckan, som ett komplement till befintlig närvaro på till exempel Hemnet.

– Vårt uppdrag är bland annat att skapa så stort intresse som möjligt för våra kunders visningar. Genom att exponera våra kunders bostadsannonser för Blockets fyra miljoner unika besökare varje vecka ser vi ökade möjligheter för köpare och säljare att hitta varandra på ett enkelt och effektivt sätt, säger Fredrik Helmstrand, vd på SkandiaMäklarna.

SkandiaMäklarnas bostadsannonser kommer att synas på Blocket Bostad från och med maj 2013.

– Som ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag är SkandiaMäklarna väldigt spännande att välkomna till Blocket Bostads familj. För våra besökare innebär det att vi nu har totalt omkring 46 000 attraktiva bostäder att upptäcka. Dessutom är vi den största marknadsplatsen inom fritidsboende samt utlandskategorin. Det gör oss till en självklar mötesplats för framgångsrik bostadshandel, säger Robin Suwe, affärsområdeschef på Blocket Bostad.

För mer information kontakta gärna:
Fredrik Helmstrand, vd SkandiaMäklarna,
fredrik.helmstrand [at] skandiamaklarna.se, 0733-67 99 00
Linnéa Aguero, t.f. pressansvarig Blocket,
linnea.aguero [at] blocket.se, 0725-03 32 31

Om SkandiaMäklarna
SkandiaMäklarna är en av Sveriges största fastighetsmäklarkedjor med cirka 430 medarbetare på 75 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kunskap inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende. Läs mer på www.skandiamaklarna.se

Om Blocket Bostad
Blocket Bostad lanserades hösten 2011 som en nysatsad del hos Sveriges näst största sajt Blocket.se. Idag är Blocket Bostad marknadsledande när det kommer till uthyres, privat försäljning av fastigheter, utlandsboende och fritidsboende. Med cirka 4 miljoner unika besökare i veckan och samarbete med sju av landets tio största mäklarkedjor har Blocket Bostad lyckats bli en av Sveriges mest populära bostadsmarknader.