2015-11-03

SkandiaMäklarna skänker en miljon kronor till Rosa Bandet

SkandiaMäklarna nådde målet med att samla in en miljon kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Alla kedjans mäklarkontor i Sverige har varit delaktiga i insamlingen och skänkt 1 000 kronor per såld bostad under oktober.

SkandiaMäklarna har genom olika lokala aktiviteter färgat bostadsmarknaden rosa i oktober. För alla bostadsaffärer kedjans mäklare har gjort i oktober har 1 000 kronor oavkortat gått till cancerforskningen.

– Det är med stor glädje SkandiaMäklarna överlämnar checken på en miljon kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Engagemanget har varit starkt både internt och bland våra kunder, cancer är ju en sjukdom som drabbar oss alla, direkt eller indirekt, någon gång i livet. Det känns därför bra att vi är med och bidrar till forskningen och engagerar oss i kampen mot cancer, säger Fredrik Helmstrand, VD för SkandiaMäklarna.

Fredrik Helmstrand, VD SkandiaMäklarna 073-367 99 00,
e-post: fredrik.helmstrand [at] skandiamaklarna.se

SkandiaMäklarna är en av Sveriges största fastighetsmäklarkedjor med cirka 500 medarbetare på 85 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kvalité inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende. Läs mer på www.skandiamaklarna.se