2014-08-18

SkandiaMäklarna lanserar ny kampanj

Idag lanserar fastighetsmäklarkedjan SkandiaMäklarna sin nya kampanj – Vi tar fram det bästa i din bostad. Huvudspåret är ett facebook-test där du kan ta reda på vilken inredningstyp du själv är.

Kampanjen syftar till att skapa uppmärksamhet kring vad mäklaren hjälper till med för att lyfta försäljningspriset i samband med en fastighetsaffär.

- Det är väldigt hett med inredning och styling och den vågen hakar vi på, säger Andreas Mühlich Marknadschef på SkandiaMäklarna.

SkandiaMäklarna har i den här kampanjen tagit fram fyra karaktärer som tydligt särskiljer sig från varandra. - Självklart finns det många fler inredningsstilar, men till den här omgången valde vi att fokusera på fyra stycken, kanske får vi se flera lite längre fram, säger Andreas.

Kampanjen togs fram på ett lite annat sätt än vad som är vanligt idag, vi gjorde det mesta själva inhouse. Själva idén till kampanjen skapades av reklambyrån IK Stockholm, filmerna gjordes av produktionsbyrån House of Wizards och Facebook-testet gjordes av Wisley. Projektledning, produktionsledning och original har gjorts inhouse.

– Vi ville själva vara närvarande hela vägen och kände att vi hade tid och kunskap att driva kampanjen internt, menar Andreas Mühlich.

För att göra testet: apps.facebook.com/inredningstyp/

För mer information

Andreas Mühlich, Marknadschef SkandiaMäklarna andreas.muhlich [at] skandiamaklarna.se 08-410 825 11 0734-42 46 32