2015-02-18

SkandiaMäklarna Karlstad får pris

SkandiaMäklarna i Karlstad fick högst betyg av kunderna under 2014 och tilldelas därför utmärkelsen Årets mäklarkontor. Bland konkurrenterna fanns 78 andra kontor inom kedjan. Hedersutmärkelsen baseras på betyg och omdömen från kunderna.

Inom SkandiaMäklarna genomförs kontinuerligt en undersökning bland kunderna där både köpare och säljare får bedöma sin syn på mäklarens arbete och hur bostaden förmedlades utifrån olika perspektiv. Varje år utdelas utmärkelsen Årets Mäklarkontor inom kedjan och i år går den till kontoret i Karlstad. Förutom årets kontor premierades även Frida Johansson som årets mötesbokare. Ett pris för störst antal utförda kundbesök i hela kedjan.

Ökad omsättning med 45 procent
SkandiaMäklarna i Karlstad drivs av de två franchisetagarna Tobias Mattsson och Ola Nybell. Tempot har varit högt, men förra året var exceptionellt med en omsättningsökning på 45 procent. Sammanlagt genomförde mäklarna på Karlstadskontoret 401 försäljningar under 2014.

- Det är fantastiskt roligt att vi får den här utmärkelsen, särskilt med tanke på att den baseras på vad våra kunder tycker, säger Tobias Mattsson på SkandiaMäklarna i Karlstad.

På kontoret i Karlstad arbetar ett team om 10 personer, men redan till sommaren börjar ytterligare en mäklare. Tobias Mattsson berättar att de har en nära relation med studenterna på den lokala mäklarutbildningen, vilket gör att man knyter nya förmågor tidigt till företaget.

Högsta betyg från kunderna
Tobias Mattsson definierar glädjen och sammanhållningen mellan kollegorna samt hårt arbete som de främsta framgångsfaktorerna. Vad han och hans kollegor gör annorlunda för att få en så hög kundnöjdhet, både bland köpare och säljare, tror han mycket handlar om kontinuitet och att ta reda på förväntningarna för varje unik kontakt.

– Jag tycker vi har en välutvecklad arbetsmetodik, som tar hänsyn till kundernas behov. Det handlar om att se till helheten, att hålla vad man lovar och ha som mål att alltid överträffa kundernas förväntningar. Det är också viktigt att föra en dialog med kunderna och vara tydlig, säger han.

Fredrik Helmstrand, VD för SkandiaMäklarna, förklarar att kvalitetsundersökningen är ett viktigt verktyg för att säkerställa kvalitén på tjänsterna.

– Utmärkelsen Årets Mäklarkontor är kvitto på att kvalitetsarbete lönar sig. Vi har många nöjda kunder i hela landet, och allra nöjdast är våra kunder i Karlstad där Ola, Tobias och deras team gör ett fantastiskt jobb.

Tobias Mattsson, SkandiaMäklarna Karlstad, mobil: 070-372 02 93,
e-post:  tobias.mattsson [at] skandiamaklarna.se
Ola Nybell, SkandiaMäklarna Karlstad, mobil: 070-227 73 42,
e-post: ola.nybell [at] skandiamaklarna.se