2014-02-11

Linköpingsmäklarna får toppbetyg av kunder

SkandiaMäklarna i Linköping fick högst betyg av kunderna under 2013 och tilldelas utmärkelsen Årets Mäklarkontor. Bland konkurrenterna fanns 78 andra kontor inom kedjan. Hedersutmärkelsen baseras på betyg och omdömen från kunderna.

Inom SkandiaMäklarna genomförs kontinuerligt en undersökning bland kunderna där både köpare och säljare får bedöma sin syn på mäklarens arbete och hur bostaden förmedlades utifrån olika perspektiv, däribland kundnöjdhet.

- Det är fantastiskt roligt att vi får den här utmärkelsen, särskilt med tanke på att den baseras på vad våra kunder tycker, säger Henrik Arkelskog som driver SkandiaMäklarna i Linköping. På kontoret arbetar sammanlag 15 personer, varav 12 är mäklare.

Henrik Arkelskog definierar glädjen och sammanhållningen på arbetsplatsen som en av de främsta framgångsfaktorerna. Vad han och hans kollegor gör annorlunda för att få en så hög kundnöjdhet, både bland köpare och säljare, tror Henrik Arkelskog mycket handlar om att de försöker förstå vilka förväntningar varje enskild kund har av mäklaren i en bostadsaffär.

- Men jag tycker att vi inom kedjan har en väldigt genomtänkt arbetsmetodik, som tar hänsyn till kundernas behov. Det handlar om att se till helheten, att hålla vad man lovar och ha som mål att alltid överträffa kundernas förväntningar. Det är också viktigt att föra en dialog med kunderna och vara tydlig, säger han.

Fredrik Helmstrand, VD för SkandiaMäklarna, förklarar att kvalitetsundersökningen är ett viktigt verktyg för att säkerställa kvalitén på tjänsterna.

- Utmärkelsen Årets Mäklarkontor är kvitto på att kvalitetsarbete lönar sig. Vi har många nöjda kunder i hela landet, och allra nöjdast är våra kunder på Linköping där Henrik Arkelskog och hans kollegor gör ett fantastiskt jobb.

Henrik Arkelskog, SkandiaMäklarna på Gotland, mobil: 013-36 48 84, e-post: henrik.arkelskog [at] skandiamaklarna.se
Fredrik Helmstrand, VD SkandiaMäklarna, 0733- 679900, e-post: fredrik.helmstrand [at] skandiamaklarna.se