2013-04-02

Anton Berglund Årets Mäklarstudent

Strax innan påsk presenterades vinnaren i tävlingen Årets Mäklarstudent 2013 på Berns i Stockholm. SkandiaMäklarna och employer branding-företaget Universum korar Anton Berglund, mäklarstudent vid Karlstad Universitet, till årets mäklarstudent 2013.

Motiveringen lyder: "Årets Mäklarstudent går till en person som har förstått vad en kvalitetsmäklare är och gör. Årets Mäklarstudent är ödmjuk och ärlig men ändå målmedveten och driftig och har ett sätt som bygger på långsiktiga relationer. Han är nyfiken och har visat ambitioner att i framtiden driva ett eget kontor. Han ser lösningar snarare än problem och kommer jobba hårt för att nå sina mål."

Varför tror du att du blev Årets Mäklarstudent 2012?
– Jag är väldigt social och engagerad i det jag gör, vilket just nu är studier på Fastighetsekonomilinjen. Jag har lätt för att skapa nya kontakter och har dessutom ett brinnande intresse för fastigheter. Jag värdesätter ärlighet och ödmjukhet högt både i yrkeslivet och privat, säger Anton Berglund.

Vad tycker du gör en bra mäklare?
– Det är viktigt att jobba långsiktigt och skapa goda relationer med sina kunder. Därtill ska man vara påläst och ha ett genuint intresse i att hjälpa och stötta kunden genom hela processen. Att vara lyhörd och förmedla en trygghet är viktigt, en bostadsaffär är en av de största investeringarna i många människors liv, fortsätter Anton Berglund.

Om tävlingen
Bakom tävlingen står Universum och SkandiaMäklarna. Den riktar sig till alla som studerar till fastighetsmäklare och drivs i syfte att premiera och lyfta fram bra studenter inom området. I mitten av mars bjöds tio finalister in till SkandiaMäklarnas huvudkontor i centrala Stockholm. Detta ger en unik inblick samt ett utmärkt tillfälle att lära känna och presentera sig för nyckelpersoner inom företaget. Finalisterna blev även intervjuade av representanter från Universum och SkandiaMäklarna. Vinnaren av Årets Mäklarstudent 2012 får en unik säljutbildning med en meriterade säljcoach.

Anton Berglund, Årets Mäklarstudent 2013
E-post: anton_berglund_88 [at] hotmail.com